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Beschreibung
Werner Hamachers Hölderlin-Interpretationen seit seiner Berliner Magisterarbeit von 1971, die in diesem Band ebenfalls erstmals abgedruckt wird, sind vielleicht die ersten Dekonstruktionen bedeutender poetischer Texte in deutscher Sprache. Die hier präsentierten, zum Teil fragmentarischen Aufsätze, in denen der 2017 verstorbene Literaturtheoretiker sich auch mit Heideggers Hölderlin-Auslegung beschäftigt, belegen die außerordentliche Fähigkeit, strengste Philologie elegant und geistvoll zu inszenieren. Wer sich in sie versenkt, wird immer wieder davor erstaunen, wie einzigartig Hölderlins Dichtung war und ist.
Following up on his magisterial Berlin master's thesis on Hölderlin¿s poetry of 1971 (which this volume presents for the first time in print), Werner Hamachers continuing attempts at close-reading Hölderlin represent perhaps the first deconstructions of important poetic texts in the German language. The essays presented here, some of them fragmentary, in which the late literary theorist also deals with Heidegger's interpretation of Hölderlin, are proof of his extraordinary ability to stage the most rigorous philology in an elegant and witty manner. Anyone who immerses himself in them will always be amazed at how unique Hölderlin's poetry was and still is.
Following up on his magisterial Berlin master's thesis on Hölderlin¿s poetry of 1971 (which this volume presents for the first time in print), Werner Hamachers continuing attempts at close-reading Hölderlin represent perhaps the first deconstructions of important poetic texts in the German language. The essays presented here, some of them fragmentary, in which the late literary theorist also deals with Heidegger's interpretation of Hölderlin, are proof of his extraordinary ability to stage the most rigorous philology in an elegant and witty manner. Anyone who immerses himself in them will always be amazed at how unique Hölderlin's poetry was and still is.
Werner Hamachers Hölderlin-Interpretationen seit seiner Berliner Magisterarbeit von 1971, die in diesem Band ebenfalls erstmals abgedruckt wird, sind vielleicht die ersten Dekonstruktionen bedeutender poetischer Texte in deutscher Sprache. Die hier präsentierten, zum Teil fragmentarischen Aufsätze, in denen der 2017 verstorbene Literaturtheoretiker sich auch mit Heideggers Hölderlin-Auslegung beschäftigt, belegen die außerordentliche Fähigkeit, strengste Philologie elegant und geistvoll zu inszenieren. Wer sich in sie versenkt, wird immer wieder davor erstaunen, wie einzigartig Hölderlins Dichtung war und ist.
Following up on his magisterial Berlin master's thesis on Hölderlin¿s poetry of 1971 (which this volume presents for the first time in print), Werner Hamachers continuing attempts at close-reading Hölderlin represent perhaps the first deconstructions of important poetic texts in the German language. The essays presented here, some of them fragmentary, in which the late literary theorist also deals with Heidegger's interpretation of Hölderlin, are proof of his extraordinary ability to stage the most rigorous philology in an elegant and witty manner. Anyone who immerses himself in them will always be amazed at how unique Hölderlin's poetry was and still is.
Following up on his magisterial Berlin master's thesis on Hölderlin¿s poetry of 1971 (which this volume presents for the first time in print), Werner Hamachers continuing attempts at close-reading Hölderlin represent perhaps the first deconstructions of important poetic texts in the German language. The essays presented here, some of them fragmentary, in which the late literary theorist also deals with Heidegger's interpretation of Hölderlin, are proof of his extraordinary ability to stage the most rigorous philology in an elegant and witty manner. Anyone who immerses himself in them will always be amazed at how unique Hölderlin's poetry was and still is.
Über den Autor
Der Komparatist und Literaturtheoretiker Werner Hamacher (1948-2017) war Professor für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft an der Goethe-Universität Frankfurt am Main.
Details
Erscheinungsjahr: | 2020 |
---|---|
Genre: | Geisteswissenschaften, Kunst, Musik |
Rubrik: | Sprachwissenschaft |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Klostermann RoteReihe |
Inhalt: | 186 S. |
ISBN-13: | 9783465044246 |
ISBN-10: | 346504424X |
Sprache: | Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: | Hamacher, Werner |
Redaktion: |
Ottenburger, Sara Shinu
Trawny, Peter |
Herausgeber: | Shinu Sara Ottenburger/Peter Trawny |
Hersteller: |
Klostermann Vittorio GmbH
Klostermann, Vittorio, GmbH |
Verantwortliche Person für die EU: | Klostermann, Vittorio, GmbH, Westerbachstr. 47 Haus 1, 2 OG, D-60489 Frankfurt, verlag@klostermann.de |
Maße: | 200 x 123 x 16 mm |
Von/Mit: | Werner Hamacher |
Erscheinungsdatum: | 26.05.2020 |
Gewicht: | 0,195 kg |
Über den Autor
Der Komparatist und Literaturtheoretiker Werner Hamacher (1948-2017) war Professor für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft an der Goethe-Universität Frankfurt am Main.
Details
Erscheinungsjahr: | 2020 |
---|---|
Genre: | Geisteswissenschaften, Kunst, Musik |
Rubrik: | Sprachwissenschaft |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Klostermann RoteReihe |
Inhalt: | 186 S. |
ISBN-13: | 9783465044246 |
ISBN-10: | 346504424X |
Sprache: | Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: | Hamacher, Werner |
Redaktion: |
Ottenburger, Sara Shinu
Trawny, Peter |
Herausgeber: | Shinu Sara Ottenburger/Peter Trawny |
Hersteller: |
Klostermann Vittorio GmbH
Klostermann, Vittorio, GmbH |
Verantwortliche Person für die EU: | Klostermann, Vittorio, GmbH, Westerbachstr. 47 Haus 1, 2 OG, D-60489 Frankfurt, verlag@klostermann.de |
Maße: | 200 x 123 x 16 mm |
Von/Mit: | Werner Hamacher |
Erscheinungsdatum: | 26.05.2020 |
Gewicht: | 0,195 kg |
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